ASTRA DENT SP. Z O.O. Z SIEDZIBĄ.W WARSZAWIE

§1. Regulamin

  1. Niniejszy regulamin (dalej jako: Regulamin) określa organizację, porządek udzielania świadczeń zdrowotnych, cele i zadania, strukturę organizacyjną, rodzaj i zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych i inne istotne kwestie związane z funkcjonowaniem podmiotu leczniczego działającego pod firmą Astra Dent Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, ul. Świętokrzyska 20, 00-002 Warszawa, numer NIP: 5273028129, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla. m.st Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego,, KRS: 0001002352 (dalej jako: Podmiot leczniczy).
  2. Przedmiotowy Regulamin stanowi realizację obowiązku wynikającego z art. 24 ustawy o działalności leczniczej. §2. Podstawy prawne funkcjonowania Podmiotu leczniczego
  1. Podmiot leczniczy jest przedsiębiorcą w rozumieniu ustawy z dnia 6 marca 2018r. Prawo przedsiębiorców.
  2. Podmiot leczniczy jest wpisany do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą pod numerem: 000000270100
  3. Podmiot leczniczy prowadzi działalność leczniczą w przedsiębiorstwie pod nazwą wskazaną w §1 powyżej.
  4. Działanie Podmiotu leczniczego oparte jest na:
    1. a)  ustawie z dnia 15 kwietnia 2011r. o działalności leczniczej;
    2. b)  ustawie z dnia 5 grudnia 1996r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty;
    3. c)  ustawie z dnia 6 listopada 2008r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta;
    4. d)  aktach wykonawczych do wskazanych powyżej ustaw;
    5. e)  ustawie z dnia 15 września 2000r. kodeks spółek handlowych;
    6. f)  umowy Spółki z dnia 21.10.2022r.;
    7. g)  przedmiotowego Regulaminu. §3. Cele, zadania i rodzaj prowadzonej działalności
  1. Działanie Podmiotu leczniczego jest ukierunkowane na wykonywanie działalności leczniczej w rodzaju ambulatoryjnej opieki zdrowotnej oraz działania na rzecz ochrony zdrowia w obszarze stomatologii.
  2. Podmiot leczniczy wykonuje działalność leczniczą w zakresie ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych.
  3. Podmiot leczniczy udziela świadczeń zdrowotnych z obszaru stomatologii w zakresie zębów, jamy ustnej, skóry, okolic przyległych.
  4. Podmiot leczniczy realizuje następujące zadania:
    1. a)  Diagnostyka;
    2. b)  Leczenie;
    3. c)  Udzielanie indywidualnych porad;
    4. d)  Udzielanie indywidulanych konsultacji;
    5. e)  Promocja zdrowia;
    6. f)  Współdziałanie z innymi podmiotami leczniczymi.

§4. Udzielanie świadczeń zdrowotnych

  1. Wszelkie świadczenia udzielane przez Podmiot leczniczy, są świadczone przez wykwalifikowany personel, z zachowaniem najwyższej staranności oraz z poszanowaniem praw pacjentów.
  2. Podmiot leczniczy udziela świadczeń zdrowotnych odpłatnie, zgodnie z cennikiem który jest dostępny w rejestracji Podmiotu leczniczego. Przy ustalaniu wysokości opłat bierze się pod uwagę nakład personelu medycznego, stopień skomplikowania świadczenia medycznego, zużycie sprzętu i urządzeń medycznych, wartość wykorzystanych wyrobów medycznych, czas trwania opieki medycznej.
  3. Ostateczna cena świadczeń zdrowotnych jest uzależniona od czynników danego przypadku (rodzaj i zakres świadczenia medycznego) i każdorazowo jest ustalana przez lekarza prowadzącego. Powyższe następuje w porozumieniu z pacjentem i/lub przedstawicielem ustawowym.
  4. Koszty leczenia płatne są przy każdej wizycie. W przypadkach szczególnych, pacjent może być zobowiązany do zapłaty zaliczki lub zadatku, o czym każdorazowo będzie poinformowany przez lekarza prowadzącego.
  5. W przypadku realizacji świadczeń zdrowotnych na rzecz małoletnich dzieci w sytuacji gdy niemożliwym jest jego pełne zrealizowanie z uwagi na brak chęci poddania się przez dziecko określonym zabiegom przy podjęciu kilkukrotnej próby (oraz braku umożliwienia tego przez rodziców/opiekunów prawnych), rodzic i/lub opiekun prawny będzie zobowiązany do pokrycia z tego tytułu opłaty zgodnie z przyjętym cennikiem (pomimo braku efektywnego zakończenia wizyty).
  6. Świadczenia zdrowotne udzielane są przez osoby posiadające uprawnienia i wykonujące zawód lekarza dentysty i/ lub higienistki stomatologicznej. Osoby wymienione w zdaniu poprzedzającym posiadają aktualne uprawnienia i kwalifikacje zawodowe, a także spełniają wymagania zdrowotne.
  7. Świadczenia zdrowotne udzielane są pacjentom zgodnie z obowiązującymi standardami, w warunkach odpowiadających przepisom i wymogom prawa, mając na względzie przede wszystkim dobro pacjenta i jego bezpieczeństwo.
  8. Osoby świadczące świadczenia zdrowotne zobowiązane są do kierowania się przy tym obowiązującymi przepisami prawa, zasadami etyki zawodowej i posiadaną wiedzą medyczną.
  9. Podmiot leczniczy oraz świadczący w nim świadczenia zdrowotne personel, zobowiązani są do stałego podnoszenia kwalifikacji zawodowych, oraz jakości świadczonych usług.
  10. Świadczenia zdrowotne świadczone przez Podmiot leczniczy udzielane jest wyłącznie po uzyskaniu uprzedniej zgody przez pacjenta (lub przedstawiciela ustawowego) na dane i skonkretyzowane świadczenie zdrowotne.
  11. Świadczenie zdrowotne jest udzielane jest na podstawie umowy zawartej z pacjentem i/lub przedstawicielem ustawowym.
  12. Pacjenci są zobowiązani do uprzedniej rejestracji wizyty. Pacjenci zobowiązani są do stosowania się do ustalonych terminów i godzin realizacji świadczeń zdrowotnych. W przypadku braku możliwości stawienia się na umówionym terminie, pacjent jest zobowiązany do natychmiastowego poinformowania o tym fakcie Podmiotu leczniczego.
  13. Rejestracja pacjentów odbywa się osobiście w siedzibie Podmiotu leczniczego lub telefonicznie.

14. Przy rejestracji wizyty pacjenci zobowiązani są do podania danych umożliwiających ich identyfikację.

15. Świadczenia zdrowotne świadczone są w przyjętej i zgłoszonej kolejności. W sytuacjach szczególnych lub bezpośredniego zagrożenia życia lub zdrowia, lekarz może zdecydować o natychmiastowym udzieleniu świadczenia zdrowotnego. W takim przypadku mamy do czynienia z realizowaniem powyższego poza kolejnością rejestracji.

16. Podmiot leczniczy dołoży starań aby dochować umówionych terminów wizyt realizacji świadczeń zdrowotnych.

17. W sytuacjach nadzwyczajnych, Podmiot leczniczy dopuszcza możliwość przedłużania się wizyt i/lub konieczności odwołania innych wizyt związanych ze świadczeniem zdrowotnym. Powyższe może dotyczyć zarówno przesunięcia wizyty danego dnia jak i ich przełożenia na inny termin. O zmianie terminu wizyty, Podmiot leczniczy niezwłocznie poinformuje pacjenta i/lub przedstawiciela ustawowego. Pacjent uprawniony jest do żądania udzielenia świadczenia zdrowotnego w wybranym terminie przez innego lekarza, z tym zastrzeżeniem że powyższe nie musi być realizowane w przypadku braku możliwości organizacyjnych.

18. Lekarz przed przystąpieniem do realizacji świadczeń zdrowotnych jest zobowiązany do przeprowadzenia wywiadu z pacjentem i/lub przedstawicielem ustawowym. Zadawane pytania mają na celu ukierunkowanie na potrzeby pacjenta.

19. W przypadku stwierdzenia konieczności, lekarz kieruje pacjenta na specjalistyczne badania diagnostyczne. Lekarz jest zobowiązany do poinformowania pacjenta i/lub przedstawiciela ustanowionego o zakresie i ryzyku możliwości wystąpienia powikłań.

20.W przypadkach szczególnych, lekarz jest uprawniony do odmowy świadczeń zdrowotnych ze względów medycznych. W takim przypadku mamy do czynienia z przesłanką braku winy Podmiotu leczniczego. Wszelkie dotychczas udzielone zaliczki na leczenie, zostają przeznaczone na pokrycie kosztów dotychczasowego leczenia, a jeżeli faktyczne koszty przekraczają wysokość dotychczas udzielonej zaliczki, pacjent jest zobowiązany do uregulowania brakującej kwoty.

21. Pacjent po wykonania badań diagnostycznych o których mowa w ust. 19 powyżej, uprawniony jest do kontynuowania realizacji świadczenia zdrowotnego.

22.Na podstawie przeprowadzonego wywiadu lekarskiego i/lub uzyskanych badań diagnostycznych, lekarz informuje pacjenta i/lub przedstawiciela ustawowego o kierunku realizacji świadczeń zdrowotnych, jakie świadczenia wchodzą lub mogą wejść w zakres leczenia, poziomie ryzyka oraz możliwości wystąpienia powikłań. Dodatkowo lekarz jest zobowiązany do poinformowania pacjenta i/lub przedstawiciela ustawowego o łącznej cenie powyższego oraz planowanym zakresie czasowym, z tym zastrzeżeniem iż zarówno wysokość należności jak i termin realizacji może ulec zmianie w przypadku zmiany stanu zdrowia pacjenta lub zaistnienia innych przyczyn mających znaczenie dla prawidłowej realizacji świadczeń zdrowotnych.

23. Pacjent i/lub przedstawiciel ustawowy ma uprawnienie do zasięgania informacji o stanie zdrowia w każdym czasie. Dodatkowo, informacje takie mogą być przedstawiane osobom uprzednio uprawnionym do zasięgania informacji. Podmiot leczniczy przetwarza dane pacjentów zgodnie z przepisami prawa powszechnie obowiązującego.

24. Pacjent i/lub przedstawiciel ustawowy są uprawnieni do cofnięcia zgody o której mowa w ust. 23 powyżej w każdym czasie.

25. Pacjenci w wieku 16-18 lat mają prawo do pełnej informacji o swoim stanie zdrowia, diagnozie oraz proponowanych metodach leczenia.

  1. Przed rozpoczęciem jakiegokolwiek leczenia, pacjent w wieku 16-18 lat musi wyrazić świadomą zgodę. Jeśli osoba jest zdolna do podejmowania decyzji, jej zgoda jest kluczowa.
  2. Pacjenci w wieku 16-18 lat, mogą samodzielnie udać się do podmiotu leczniczego celem realizacji świadczeń medycznych, jednakże wymagane jest aby ich rodzice/opiekunowie prawni wyrazili na powyższe zgodę. Zgoda w przypadku realizowania świadczeń o podwyższonym ryzyku każdorazowo powinna być udzielona na piśmie, pod rygorem odmowy jego realizacji. §5. Struktura organizacyjna
  1. Podmiotem leczniczym kieruje zarząd Podmiotu leczniczego w rozumieniu ustawy o działalności leczniczej z dnia 15 kwietnia 2011r..
  2. W ramach działalności Podmiotu leczniczego funkcjonuje zakład leczniczy pod nazwą Astra Dent Stomatologia , ul. Świętokrzyska 20 (dalej jako: Zakład leczniczy)
  3. W ramach Zakładu leczniczego funkcjonuje jednostka organizacyjna Astra Dent Stomatologia, ul. Świętokrzyska 20 (dalej jako: Jednostka organizacyjna).
  4. W ramach Jednostki organizacyjnej funkcjonują komórki organizacyjne- charakteryzujący specjalność komórki organizacyjnej stanowiący część VIII Systemu resortowych kodów identyfikacyjnych.
  5. W jednostkach organizacyjnych funkcjonują komórki organizacyjne:
    1. a)  1800 Poradnia stomatologiczna;
    2. b)  1801 Poradnia stomatologiczna dla dzieci;
    3. c)  1810 Poradnia periodontologiczna oraz chorób błon śluzowych przyzębia;
    4. d)  1820 Poradnia ortodontyczna;
    5. e)  1821 Poradnia ortodontyczna dla dzieci;
    6. f)  1830 Poradnia protetyki stomatologicznej;
    7. g)  1840 Poradnia chirurgii stomatologicznej;
    8. h)  31 Radiologia i diagnostyka obrazowa;
    9. i)  107 Promocja zdrowia i edukacja zdrowotna,
  6. Podmiot leczniczy udziela świadczeń zdrowotnych stacjonarnie w Zakładzie leczniczym, ul. Świętokrzyska 20, w następujących dniach i godzinach:
    1. a)  Poniedziałek – piątek w godzinach: 9:00-21:00
    2. b)  Sobota i niedziela w godzinach: 9:00-18:00

7. W

  1. a)  Kierownictwo – Zarząd Podmiotu leczniczego;
  2. b)  Kierownik ds. medycznych – wskazany przez Zarząd Podmiotu leczniczego lekarz zarządzający Podmiotem leczniczym;
  3. c)  Lekarze;
  4. d)  Higienistki stomatologiczne;
  5. e)  Asystentki stomatologiczne;
  6. f)  Technik sterylizacji;
  7. g)  Technik elektroradiolog;
  8. h)  Personel administracyjny;

Podmiocie organizacyjnym funkcjonują następujące stanowiska:

§6. Organizacja i zadania poszczególnych jednostek i komórek organizacyjnych

  1. Zarówno Jednostki organizacyjne, jak i komórki organizacyjne funkcjonujące w Zakładzie leczniczym oraz osoby wchodzące w skład struktury organizacyjnej współpracują ze sobą w celu:
    a) prawidłowego i efektywnego funkcjonowania Podmiotu leczniczego; b) zapewnienia dostępności i prawidłowej realizacji świadczeń zdrowotnych; c) realizacji celów oraz zadań Podmiotu leczniczego.
  2. Komórki organizacyjne wykonują następujące zadania:
    1. a)  Dbałość o przestrzeganie praw pacjenta;
    2. b)  Prowadzenie dokumentacji medycznej w sposób przewidziany przepisami prawa;
    3. c)  Udzielanie świadczeń zdrowotnych;
    4. d)  Podnoszenie kwalifikacji zawodowych;
    5. e)  Racjonalne gospodarowanie produktami leczniczymi wykorzystywanymi w ramach realizacji świadczeń zdrowotnych;
    6. f)  Inne zadania wynikające wprost z przepisów prawa powszechnie obowiązującego oraz związane ze specjalizacją zawodową.
  3. Do podstawowych zadań wszystkich komórek organizacyjnych należy:
    1. a)  badanie i porada lekarska,
    2. b)  działania diagnostyczne,
    3. c)  udzielenie pierwszej pomocy doraźnej,
    4. d)  profilaktyka stomatologiczna,
    5. e)  świadczenia z zakresu stomatologii zachowawczej,
    6. f)  świadczenia z zakresu protetyki stomatologicznej,
    7. g)  świadczenia z zakresu chirurgii stomatologicznej,
    8. h)  świadczenia z zakresu stomatologii dziecięcej,
    9. i)  świadczenia z zakresu periodontologii,
    10. j)  świadczenia z zakresu ortodoncji,
    11. k)  świadczenia z zakresu implantologii,
    12. l)  prowadzenie dokumentacji medycznej
    13. m)  radiologia i diagnostyka obrazowa
    14. n)  promocja zdrowia i edukacja zdrowotna
  4. Lekarze zobowiązani są do udzielania świadczeń zdrowotnych pacjentom w ramach posiadanej specjalizacji, zgodnie z posiadanymi kompetencjami, aktualnym stanem wiedzy medycznej, zasadami etyki zawodowej, należytą starannością i poszanowaniem praw pacjentów.
  5. Działalnością Podmiotu leczniczego kieruje Kierownictwo, tj. Zarząd Spółki Astra Dent Sp. z o.o.. Kierownictwo zleca wykonywanie czynności zarządczych nad Podmiotem leczniczym Kierowniku ds. medycznych, którym jest wybrany lekarz świadczący świadczenia zdrowotne w Zakładzie leczniczym.
  6. Do obowiązków Kierownika ds. medycznych, należy współpraca z Kierownictwem w zakresie obranego kierunku rozwoju Zakładu leczniczego, zatrudnianego personelu, zakupywanych produktów leczniczych, a dodatkowo w jego kompetencjach leży: stałe kierowanie Podmiotem leczniczym, kontrolowanie przestrzegania przez personel obowiązujących przepisów prawa, zgłaszanie przypadków naruszenia zasad etyki, nadzór nad jakością oferowanych świadczeń, nadzorowanie zatrudnionych pracowników i dbanie o poszanowanie praw pacjenta.
  1. W celu zapewnienia prawidłowego i rzetelnego procesu leczenia i diagnostyki, Podmiot leczniczy może kierować pacjentów do skorzystania z określonych świadczeń zdrowotnych, niedostępnych w ramach Podmiotu leczniczego, a niezbędnych do udzielenia świadczeń zdrowotnych.
  2. Podmiot leczniczy może współpracować z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą, w tym zawierać umowy o współpracy oraz o wykonywanie określonych usług medycznych. §7. Dokumentacja medyczna
  1. Zgodnie z przepisami prawa powszechnie obowiązującego Pacjent ma prawdo dostępu do dokumentacji medycznej dotyczącej jego stanu zdrowia oraz udzielonych mu świadczeń zdrowotnych.
  2. Dokumentacja medyczna prowadzona przez Podmiot leczniczy spełnia wszelkie ustawowe wymagania wskazane w rozdziale 7 ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
  3. Wgląd do dokumentacji medycznej oraz jej udostępnienie przysługuje wyłącznie osobom wyraźnie do tego uprawnionym i upoważnionym (pacjent, przedstawiciel ustawowy, opiekun lub inna upoważniona przez pacjenta osoba). Osoba która nie została przez pacjenta w sposób wyraźny, na piśmie upoważniona do zasięgania informacji i/lub wglądu do dokumentacji medycznej, nie ma uprawnienia do zasięgania żadnych informacji o stanie zdrowie, procesie leczenia itp. pacjenta.
  4. Dokumentacja medyczna jest udostępniana:
    1. a)  Poprzez sporządzenie jej kopii, wydruku, odpisu, wyciągu;
    2. b)  Poprzez wgląd, w tym także do baz medycznych- powyższe odbywa się w siedzibie Zakładu leczniczego;
    3. c)  Za pośrednictwem środków porozumienia się na odległość- środki komunikacji elektronicznej;
    4. d)  Trwałym nośniku danych;
    5. e)  Poprzez wydanie oryginałów dokumentacji za potwierdzeniem jej odbioru z tym zastrzeżeniem, iż dokumentacja zostanie zwrócona po wykorzystaniu, na żądanie organów władzy publicznej, sądów powszechnych i na każde żądanie Podmiotu leczniczego.
  5. Podmiot leczniczy zapewnia należytą ochronę danych medycznych i niemedycznych zawartych w dokumentacji medycznej.
  6. Dokumentacja medyczna sporządzona w formie papierowej może być udostępniona w formie kopii i/lub skanu oraz przekazywana na trwałym nośniku danych lub za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej.
  7. Udostępnienie dokumentacji medycznej następuje w uzgodnionym uprzednio terminie i po uprzedniej weryfikacji tożsamości osoby przeglądającej. Osoba której dokumentacja zostaje udostępniona ma uprawnienie do wykonywania fotokopii oraz notatek.
  8. Udostępnienie dokumentacji medycznej odbywa się w obecności uprawnionego pracownika Podmiotu leczniczego.
  9. Podmiot leczniczy prowadzi wykaz dotyczący udostępnienia dokumentacji medycznej.

10.Za udostępnienie dokumentacji medycznej Podmiot lecznicy pobiera opłatę w maksymalnej wysokości ustalonej każdorazowo w sposób określony w art. 28 ust. 4 ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta. Opłata pobierana jest za

udostępnienie dokumentacji medycznej: poprzez sporządzenie jej wyciągu, odpisu, kopii

lub wydruku lub na trwałym nośniku danych.
11. Opłaty o której mowa w ust. 10 powyżej, nie pobiera się w przypadku udostępnienia

dokumentacji medycznej pacjentowi, jego przedstawicielowi ustawowemu lub opiekunowi po raz pierwszy w żądanym zakresie oraz w innych przypadkach określonych przepisami prawa powszechnie obowiązującego.

12.W przypadku śmierci pacjenta, dokumentacja medyczna udostępniania jest przedstawicielowi ustawowemu lub innej upoważnionej przez pacjenta osobie.

1. 2.

3.

4.
a)

b) c) d)

§8. Reklamacje

Pacjentowi i/lub przedstawicielowi ustawowemu przysługuje prawo do zgłoszenia

reklamacji dotyczącej udzielanych świadczeń zdrowotnych.

Reklamacja jest rozpatrywana przez Podmiot Leczniczy niezwłocznie, nie później niż w

terminie 14 dni od dnia otrzymania zgłoszenia reklamacji. Podmiot leczniczy kontaktuje

się z Pacjentem w sprawie reklamacji, na dane do kontaktu wskazane w zgłoszeniu

reklamacyjnym. Ustosunkowanie się Podmiotu leczniczego następuje na piśmie.

Przedmiotem reklamacji może być zarówno uchybienie o charakterze medycznym (w

tym naruszenie praw pacjenta) jak i o charakterze organizacyjnym (administracyjnym).

Reklamację można złożyć:

Osobiście w Zakładzie leczniczym;

Za pośrednictwem operatora pocztowego;

Za pośrednictwem wiadomości e-mail: info@astradent.pl

Telefonicznie: +48 533 599 552

§ 9. Postanowienia końcowe

  1. Przedmiotowy Regulamin wchodzi w życie wraz z dniem 05.09.2024 r.
  2. Wszelkie załączniki do Regulaminu stanowią jego integralną całość.
  3. Podmiot leczniczy wprowadził i przestrzega Standardów Ochrony Dzieci, z których treścią można zapoznać się poprzez pobranie kodu QR w recepcji Podmiotu leczniczego.
  4. Podmiot lecznicy jest przyjazny dzieciom w każdym wieku.
  5. Regulamin jest udostępniany na życzenie pacjenta w recepcji Podmiotu leczniczego, na tablicy ogłoszeń oraz na stronie internetowej.

6.

7.

W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie Organizacyjnym stosuje się przepisy

prawa obowiązującego na terytorium Polski.

Żadne z postanowień Regulaminu Organizacyjnego nie ogranicza uprawnień Pacjenta,

jakie przysługują mu na podstawie przepisów obowiązującego prawa na terytorium

Polski. W przypadku stwierdzenia istnienia postanowienia o takim charakterze,

zastosowanie znajdują przepisy obowiązującego prawa.